Moulin Blues

 

Morgen begint weer het Moulin Blues festival in Ospel. Ik ben daar ook vaak geweest. Ik deel even wat herinneringen....

Behalve een grote tent waar de grotere bands spelen is er ook een kleine tent. Ik was daar vaak te vinden. Op de eerste plaats omdat optredens in de kleine tent meestal begonnen tijdens de pauzes in de grote tent maar ook omdat de sfeer daar initiemer was. In die tent waande ik me in een blueskroeg en ik kon er ook zonder al teveel problemen rondlopen en met m'n snufferd vooraan gaan staan om eens goed te bekijken wat die artiesten allemaal uitspookten. En wat een geweldige artiesten heb ik daar gezien! Zoals dit Franse duo in 2011. Daar is wel een opname van te vinden maar daarop kun je niet goed zien wat die gasten allemaal uitspoken en wat een stelletje mafkezen het zijn. Op dit filmpje is dat wél goed te zien. En neem van mij aan dat het er in Ospel ook zo uitzag want ik stond me er helemaal vooraan aan te vergapen. 

Ik heb ontzettend genoten van al die artiesten die ik daar gezien heb. Maar ronduit indrukwekkend was het in 2012. Want toen was de Vrijdag van Moulin Blues op 4 Mei en viel dus samen met Dodenherdenking. Ik weet nog dat ik toen rond 20:00u in die tent was en dat het optreden in de tent toen om 20:00u 2 minuten werd stilgelegd en dat het er 2 minuten muisstil was. Dat was voor mij de meest indrukwekkende dodenherdenking ooit.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius