Ik maak onderscheid tussen Genesis mét en zónder Steve Hackett
Bij Genesis wordt vaak onderscheid gemaakt tussen Genesis met Peter Gabriel en met Phil Collins als zanger. En dan wordt er driftig op los gediscussieerd welke van de twee favoriet is. Maar niet door mij. Ik heb bijvoorbeeld twee favoriete Genesis albums en die komen uit beide periodes. Dat zijn namelijk "Selling England by the Pound" (periode Peter Gabriel) en "A Trick of the Tail" (periode Phil Collins). Nee, ik maak onderscheid tussen Genesis mét en zónder Steve Hackett. Een van mijn favoriete Genesis nummers komt van "Wind and Wuthering" uit de periode Phil Collins. Dat is namelijk "Blood on the Rooftops". Dat nummer is dan ook geschreven door Steve Hackett, samen met Phil Collins overigens. Maar dat nummer vind ik typisch Steve Hackett met die klassieke gitaar.