14 Juli 2003 R.I.P. Compay Segundo


Vandaag 20 jaar geleden overleed Compay Segundo op 96 jarige leeftijd. We kennen hem hier vooral van "Buena Vista Social Club" maar toen die hier bekend werden was hij al 90 jaar en beroemd in Cuba. 

Hij wordt nog steeds geëerd in Cuba want naast de gebruikelijke grote afbeeldingen van de Castro's, Ché Guevarra en andere helden uit diverse revoluties in dat land, kun je zomaar tegen een meer dan levensgrote afbeelding van Compay Segundo aanlopen. En z'n graf in Santiago de Cuba wordt veel bezocht. Onder andere door ons.

Nou kan ik natuurlijk wéér met "Chan Chan" aankomen maar, hoe mooi ik dat nummer ook vind, het is ook wel heel afgezaagd. Bovendien heb ik heb aan Dos Gardenias bijzonder goede herinneringen, maar daar heb ik het volgens mij al vaak genoeg over gehad.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius