50 jaar Genesis Live

Genesis is een van mijn favoriete bands ooit. En soms heb ik het gevoel dat ik die band al heel mijn leven ken. Maar ooit was Genesis ook voor mij nieuw. En dat was in 1973 toen Tiny met dit live album op de proppen kwam. Ik vergeet het nooit meer dat ik die plaat toen voor het eerst hoorde. En dan meteen met dat bombastische intro van "Watcher of the Skies". Wat vond ik dat indrukwekkend! Dat was nog eens een binnenkomer!

Vandaag is het 50 jaar geleden dat dit album uitkwam. En ergens later dit jaar is het 50 jaar geleden dat ik via dit album kennis maakte met Genesis, dus ik had dit blogje net zo goed "50 jaar Genesis" kunnen noemen want in 1973 is met dit album mijn liefde voor Genesis begonnen. En die liefde is nooit over gegaan. Dat wil zeggen voor het Genesis tot en met 1978 toen het album "...and then there were three" (het eerste album na het vertrek van Steve Hackett) verscheen. Want de hitmachine die daarna onder leiding van Phil Collins ontstond heeft mij nooit kunnen boeien. Begrijp me goed, ik gun ze het succes van harte, maar van mij had het niet gehoeven.

En omdat dit album vandaag 50 jaar geleden uitkwam wilde ik er even bij stilstaan.

.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius