die "woke onzin"

 

Ik ben wel een beetje klaar met die "woke onzin". Volgens mij is "woke" niet meer dan een "duizend dingen doekje voor populisten", een etiketje wat je kan plakken op alles waar je tegen bent, en dáár dan tegen tekeer gaan, soms vergezeld van een paar uit z'n verband gerukte ridicule voorbeelden waarvan élk weldenkend mens vind dat ze belachelijk zijn.

Nog niet zo heel lang geleden noemde men dat "politiek correct" maar dat hoor je nergens meer. Ik niet tenminste.

En is het je wel een opgevallen dat het woord "woke" alleen gebruikt wordt door de tegenstanders ervan? Ik heb in ieder geval nog nooit iemand die dan zogenaamd "woke" is zichzelf zo horen noemen. Ik bedoel, de indeling in "links" en "rechts" vind ik ook flauwekul, maar zo noemen mensen die vinden dat ze het zijn zich tenminste zélf dan nog.

Ik heb het trouwens niet alleen over "gewone mensen" (wat dat ook moge zijn) maar ook over mensen die geacht worden aan ons en ons land leiding te geven, zoals Dilan Yeşilgöz. Maar goed, dan weten we ook meteen wat voor vlees we daar in de kuip hebben.

Ach...in een niet zo heel grijs verleden zou ik me er kapot aan geërgerd hebben maar tegenwoordig vind ik het vooral sneu.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius