Huiswerkmuziek

Als je als gezin met 6 schoolgaande kinderen in een rijtjehuis woont ontkom je er niet aan dat meerdere kinderen bij elkaar in één kamer huiswerk dienen te maken. Zo heb ik een tijdlang op één kamer met onze Guus huiswerk gemaakt. Nou ja, daar gingen ze in "Huize Berkers" vanuit, dat wij daar huiswerk zaten te maken.

De tijd dat iedereen zich in z'n eigen muzikale cocon kon terugtrekken was nog niet aangebroken dus wij waren veroordeeld tot elkaars muziek.

Omdat de stereo installatie die daar stond van mij was was dat in ons geval meestal mijn muziek. Ik heb onze Guus daarover trouwens nooit horen mopperen. Op z'n hoogst heeft hij ooit gezegd dat hij "niet alles even geweldig vond".

Maar ik leende regelmatig platen en cassettes van m'n broers en zussen en ik zette ook regelmatig platen van onze Guus op. Bijvoorbeeld "Coup de Grace" van Mink DeVille.

Toen eerder vandaag het nummer "Love and Emotion" voorbij kwam zat ik weer even huiswerk te maken aan mijn bureautje. Nou ja, aan mijn tot bureau gebombardeerde inklapbare formica tafeltje dan.

Zoals op de foto. Overigens kwam toen die "huiswerkmuziek" nog uit een klein transistorradiootje.
Daaruit maak ik op dat deze foto rond 1973 gemaakt is. Ook kun je zien wat dat "huiswerk maken" in mijn geval vaak inhield. Toen zat ik daar trouwens nog alleen want onze Guus zat toen nog op de basisschool en had nog geen huiswerk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius