Er sterker uit komen

 

Dit ontroerende nummer schreef Joe Bonamassa, naar ik begrepen heb, naar aanleiding van een verbroken relatie waar hij heel veel verdriet van heeft gehad maar waar hij sterker uitgekomen is.
Maar toen ik het nummer vanmiddag weer eens hoorde betrok ik het ook op mezelf. Niet vanwege een verbroken relatie (in tegendeel, die is alleen maar sterker geworden) maar omdat ik, als gevolg van die hersenbloeding in 2013, dan wel het e.e.a. kwijt geraakt ben maar tóch het gevoel heb op een aantal vlakken sterker te zijn geworden.
Ongeveer zoals ik een hele tijd geleden ook al geraakt werd door "What doesn't kill you makes you stronger" (van Vandenberg's Moonkings)

Ik vroeg me af of de titel van dit nummer ook zo bedoeld zou kunnen zijn. Dus ging ik dat eens opzoeken op internet en daar kwam ik de volgende uitspraak van Ernest Hemmingway tegen:

"the world breaks everyone and afterwards many are strong in the broken places".

Ik las op internet de volgende uitleg: "a powerful statement that speaks to the universal human experience of facing adversity and overcoming it" 
Oftewel: "Een krachtig statement over het vermogen om tegenslag het hoofd te bieden en te overwinnen".

Maar goed, wat men er ook allemaal er over zeggen heeft: Ík wordt in ieder geval geraakt door het nummer vanwege het gevoel dat ik aan het begin al omschreef.
En ik vind het ook nog eens een prachtig nummer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius