New Model Army

 

De muziek van "New Model Army" bestaat al heel lang. Sinds 1980 om precies te zijn. Maar ik ben er heel lang met een grote boog omheen gelopen, omdat ik dacht dat het depressieve New Wave was. Waarschijnlijk was ik in de war met een andere band want toen ik enige jaren geleden bij muziek van ze uitkwam bleek het te gaan om melodieuze, met folk doordrenkte muziek. Vaak met een melancholieke ondertoon. En ik bleek het prachtig te vinden. Hoe fout kun je zitten!

Een van de mooiste nummers vind ik dit "Green and Grey". Ik weet niet zeker waar het over gaat maar ik vermoed dat het een terugblik aan vervlogen tijden is. Een heerlijk melancholiek nummer in ieder geval.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius