Nog een muzikale meevaller uit 2023: Metal Church met "Congregation of Annihilation"


Ook een band die al heel wat jaren meedraait. Niet zo lang als Metallica, het debuutalbum van Metal Church stamt namelijk uit 1984. Ik heb Metal Church destijds grotendeels gemist. Waarom weet ik niet maar dat ik zo ongeveer midden jaren '80 mijn interesse voor Metal tijdelijk kwijt ben geraakt heeft daar zeker mee te maken. 

Het is nog geen 10 jaar geleden dat ik die eerste drie albums van Metal Church alsnog ben gaan luisteren. Waarom toen juist wel weet ik ook niet maar ik neem aan dat een reünie van het Astense Hardrock café "D'n Aanloop" er mee te maken heeft gehad.

In ieder geval vind ik die drie platen geweldig. Maar wat ze daarna allemaal uitgespookt hebben weet ik niet. Tegen dit nieuwe album liep ik eerder dit jaar toevallig aan. Maar wat een geweldig album is het!

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius