Waarom ik geen jaarlijstjes meer maak

Jaarlijstjes maak ik al een paar jaar niet meer. En tóen ik ze nog maakte stonden daar platen op uit álle jaren. En om de zogenaamde "Eindejaarsbonus" (een plaat die aan het einde van het jaar uitkomt is in December nog steeds 'nieuw', terwijl van een plaat die aan het begin van het jaar verschenen is in December het nieuwe wel af is) te voorkomen kwam mijn lijstje dan eind November al en zette ik vanaf December alweer platen op het lijstje voor het komende jaar. Maar ik hield mezelf daarmee voor de gek want je kan de periode wel verleggen maar er is altijd een begin en een eind. Ik was er op een gegeven moment wel klaar mee om daar steeds over na te denken. 

En daar komt nog bij dat de omstandigheden waaronder je een plaat leert kennen ook meespelen. Bijvoorbeeld, in Juni 2013 leerde ik het album "Finding My Way" van Enorm kennen. Een heel mooi album maar het hangt héél erg samen met alles wat er daarna met mij gebeurde, en dat zal ook wel zo blijven. Dus die plaat heeft eigenlijk nooit echt de kans gehad. 

En, om eerlijk te zijn, ik ben ook wel een beetje klaar met het steeds maar weer op zoek gaan naar voor mij nieuwe muziek. Ik ga niet beweren dat het aan het aanbod ligt. Het ligt aan een combinatie van aanbod en leeftijd. De behoefte om steeds weer iets nieuws te ontdekken is er eigenlijk niet echt meer. Ik merk dat ik me steeds meer blijf rondwentelen in wat ik al ken. En dat is veel hoor! Want ik begon ermee toen ik een jaar of 14 was en inmiddels ben ik 64 dus tel maar uit.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius