Black Swan - Generation Mind (2022)

Ik liep een paar jaar geleden al tegen deze band met o.a. zanger Robin McAuley aan in de vorm van het album "Shake the World" uit 2020. 

Ik vond Robin McAuley voorheen 'best een goeie zanger' maar meer ook niet. Niet in z'n tijd bij de "McAuley/Schenker Group" en niet bij "Grandprix". Die bands hebben mooie platen afgeleverd maar ik vond de stem van Robin McAuley eigenlijk niet zo heel bijzonder. Maar goed, de muziek van die twee bands vind ik een beetje 'braafjes' en nodigt misschien ook niet uit om vocaal eens flink uit te pakken. 

Maar dat is bij "Black Swan" wel andere koek. Daar zorgt o.a Reb Beach wel voor. Samen met Jeff  Pilson en Matt Star (ook niet de minsten) zorgt hij voor een stevige ondergrond waarop Robin McAuley flink van leer kan trekken. Reb Beach zou je al kunnen kennen van Whitesnake en Winger. Vooral Whitesnake bewijst al tientallen jaren een goede kweekvijver te zijn voor getalenteerde muzikanten (kijk bijvoorbeeld eens naar het rijtje gitaristen dat daar door de jaren heen gespeeld heeft).

Maar toch was "Shake the World" voor mij destijds niet de topper die het had kunnen zijn. Maar volgens mij heeft de band er twee jaar later nog een schepje bovenop gedaan want dit album heeft alles in zich om wél die topper te worden. Ik vind het een geweldig album. Of ik het na een tijd ook een topper vind zal moeten blijken maar alles wijst daar wel op.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius