Crawler - Sail on (1978)

Toen ik in de jaren '70 begon met het zelf aanschaffen van muziek had ik natuurlijk een beperkt budget. Én ook een beperkte kennis op muziekgebied. Voor beide "problemen" (die "" staan daar trouwens bewust) is de verzamel LP een geweldige oplossing. Ik heb er destijds veel geleend en gekocht. Zo leerde ik ook "Crawler" kennen. Ik vond "Sail On" een geweldig nummer. Dat vind ik trouwens nog steeds. 

Op die betreffende verzamel LP stond ook in het kort de ontstaansgeschiedenis van deze band: In de eerste helft van de jaren '70 had je de succesvolle band "The Free", vooral bekend van hun hit "Alright Now". Gitarist was de zeer getalenteerde Paul Kossoff. Toen "The Free" ter ziele ging richtte hij de band "Backstreet Crawler" op. Maar Paul Kossoff overleed op jonge leeftijd dus toen zat de band zonder gitarist. Maar met "Geoff Whitehorn" als gitarist werd de band voorgezet onder de naam "Crawler" en verscheen het album "Crawler" en later nog "Snake, Rattle & Roll", en van dat laatste album is dit nummer afkomstig.

Naderhand heb ik dat album uit 1978 uit een uitverkoopbak gevist. Heel veel soeps vond ik het niet. Eigenlijk vond ik alleen "Sail On" de moeite waard. Maar dan ook wel écht de moeite waard. 


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius