Heb je plezier in het leven?

Die vraag kreeg ik toen ik afgelopen Zaterdag met Henriëtte op een feest was.

Ik was toen met Henriëtte mee en we zaten aan een tafel met mensen die Henriëtte wél kende maar ik (de meesten) nog niet. Ze wisten wel van mijn bestaan af maar verder ook niet. Dus ging het al snel over mijn...eh...situatie.

Nadat ik verteld had wat er zo ongeveer gebeurd was en wat ik vroeger en tegenwoordig uitspookte vroeg iemand of ik plezier in het leven had.

Als je me dat zo'n 8 à 9 jaar geleden gevraagd had dan had ik "Nee" geantwoord. Nou ja, niet letterlijk. Waarschijnlijk zou ik eromheen gedraaid hebben. Maar een "Ja" zou er zéker niet uitgekomen zijn.

Als je me het 5 jaar geleden gevraagd had zou ik erover na hebben moeten denken.

Maar als je me dat tegenwoordig zou vragen zou ik volmondig "Ja" antwoorden.En dat antwoordde ik afgelopen Zaterdag dus ook.

Naderhand realiseerde ik me pas dat dát misschien wel de grootste vooruitgang is die ik de laatste 10,5 jaar geboekt heb.

En wat heeft die foto ermee te maken? Nou, eigenlijk niet zo heel veel maar dit is het "Kiezelven" op de Strabrechtse Heide en dat ven neemt al jaren een belangrijke plek bij mij in en is ook een van mijn favoriete plekjes. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius