Hoe slim zijn "slimme" apparaten?

Nou, volgens mij voorlopig nog niet "slim" genoeg.
Laatst vroeg iemand aan mij hoeveel "slimme" apparaten wij in huis hadden en net ging het er op TV bij "Een Vandaag" ook al over. Te denken valt aan slimme deurbellen en thermostaten en dergelijke. Mijn antwoord was: alleen een "slimme" gasmeter en zo lang die "slimme" apparaten niet écht slim worden blijft dat ook zo.

Want wat is "slim"? Iemand die voldoende handig met die technologie is kan via internet of bluetooth inbreken op die apparaten. Terwijl die zogenaamde "domme" apparaten alleen aan te passen zijn als je er écht fysiek bij kan. 

En ja, de technologie en beveiliging wordt steeds beter maar de vooruitgang van kwaadwillenden houdt daar voorlopig nog gelijke tred mee.

Dus voorlopig vind ik "slimme" apparaten nog veel te dom en "domme" apparaten slim genoeg. Ja, ik lever wat in aan gemak dus ik kan bijvoorbeeld niet een kwartier voor ik thuis ben van afstand de thermostaat al wat hoger zetten maar daar kunnen wij goed mee leven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius