Peter Frampton en Joe Bonamassa - Four Day Creep


Ik hou van Joe Bonamassa z'n solo platen maar z'n samenwerkingsprojecten kunnen mij een stuk minder bekoren. Dus toen ik dit samenwerkingsverband met Peter Frampton voorbij zag komen dacht ik in eerste instantie: "nee hè!"

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en het is er nu toch dus heb ik 't tóch maar even geluisterd. Interessant natuurlijk: twee generaties die samen komen. Want Peter Frampton werd in de jaren '70 iwereldberoemd, vooral met dat beroemde live album met daarop de wereldhit "Show me the way" en Joe Bonamassa, hoewel ook niet meer de allerjongste, is toch iemand van tegenwoordig. 

Daarnaast vind ik Joe Bonamassa ook als zanger geweldig. Dat vond ik destijds bij Peter Frampton het grootste nadeel: ik vond z'n stem te schel, op het irritante af. Maar bijna 50 jaar verder is dat schelle er wel vanaf. En met z'n gitaarspel wás al niks mis en dat is het nog steeds niet. 

Overigens is "Four Day Creep" origineel een nummer uit de twintiger jaren (dan wel "Fore" i.p.v. "Four") van de vorige eeuw en het werd in 1971 op de plaat gezet door  Humble Pie, de band waarin Frampton van 1969 tot 1971 speelde

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius