platen die voor eeuwig tot de soundtrack van mijn tijd in Huize Padua behoren.


 

Van ergens in Augustus 2013 tot en met medio April 2014 heb ik in Huize Padua in Boekel verbleven. Er zijn platen die voor altijd tot de soundtrack van die periode zullen behoren. Maar de ene wat meer dan de andere. Deze plaat 'wat' meer. Dat zit zo:

Henriëtte had, toen ik eenmaal in Huize Padua zat, al vrij snel in de gaten dat het "een tijdje" zou gaan duren. Dus die bracht voor mij een CD speler mee. Mét een paar CD's. Dat waren CD's die 'toevallig' op tafel lagen. Waarschijnlijk omdat ik die in die laatste tijd daarvoor nog gedraaid had. 

Afijn, ik had dus een stapeltje CD's die Henriëtte mee had gebracht en nog wat CD's die anderen voor mij meegebracht hadden. Thuis was ik gewend om te kiezen uit honderden CD's en in Huize Padua waren dat er een stuk of 10 à 15. Vrij weinig keuze dus. De meeste heb ik daar dus héél vaak gedraaid en die zijn allemaal onderdeel geworden van de soundtrack van mijn tijd daar.

Daar zat ook "Ready an' Willing" van Whitesnake bij.

Ik weet het nog ongeveer: het was op een avond en het bezoek was net naar huis.

Tja, dat bezoek...

Een dag in Huize Padua bestond uit therapieën volgen, de tijd doden en wachten op m'n bezoek.  En áls dat bezoek er dan eenmaal was dan keek ik ze naar buiten. En áls ze dan weg waren dan begon ik ze te missen. Dat waren meestal lange avonden. Ik kón in de huiskamer gaan zitten om TV te kijken en/of met andere patienten...oh wacht, sorry...clienten te buurten, maar de TV interesseerde me niet en de meeste mensen die in de huiskamer zaten irriteerden me (dat lag trouwens maar zeer beperkt aan die mensen). Dus bleef ik maar op m'n kamer. Vaak luisterde ik dan wat muziek. Nou ja, luisteren...die muziek stond aan maar ging m'n ene oor in en het andere oor weer uit.

Maar die avond kwam dit nummer wél binnen. Waarschijnlijk omdat het helemaal paste bij mijn stemming. Ik vond mezelf toen namelijk héél erg zielig. Ja, in die fase zat ik toen nog.

Afijn, in tegenstelling tot het gros van de muziek die voorbij kwam, kwam dit nummer wél bij me binnen.Ik kon wel janken!

Ik heb later pas beseft dat dat sinds mijn hersenbloeding waarschijnlijk de eerste keer was dat muziek niet mijn ene oor in - en ander oor uit ging maar ook écht bleef hangen. Daarom blijft dit nummer voor mij speciaal.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius