The Marshall Tucker Band

 

De laatste jaren luister ik veel naar Southern Rock. Als je over deze muzieksoort leest dan lees je vaak over bekende namen als Lynyrd Skynyrd en The Allman Brothers Band maar ik ik ben meer gecharmeerd van een band als The Outlaws. Die hebben o.a. een nummer (ik kan er even niet opkomen welk nummer dat is) dat één grote lofzang is op een aantal namen uit die Southern Rock. Een van die namen is "The Marshall Tucker Band". Die stond dus nog bij mij op de nominatie om eens in te duiken maar dat was er nog niet van gekomen. Tot voor een paar weken geleden dan. Want toen las ik ergens dat "The Marshall Tucker Band" toch wel héél wat anders was dan al die andere bands. Er was zelfs iemand die beweerde dat het soms meer op Camel leek dan op Southern Rock.

Kijk! Dát vind ik interessant, dus ging ik het eens luisteren.
En inderdaad, het is heel wat anders, onder andere door het gebruik van een dwarsfluit.
Maar Camel?! Dat vind ik eigenlijk een beetje onzin. Om te klinken als Camel is wel meer nodig dan een dwarsfluit.

Maar goed, ik heb weer wat nieuws ontdekt. Wel iets wat al dik 50 jaar bestaat (het debuutalbum waar dit nummer opstaat is uit 1973) maar voor míj is het nieuw en mij bevalt het uitstekend

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius