Editors - The Back Room (2005)


In de jaren '80 las ik ergens dat "Echo & the Bunnymen" eigenlijk de "Doors" van de jaren '80 zouden zijn. Dat vond ik tóen al flauwekul maar tientallen jaren later las ik dat de "Editors" eigenlijk de "Echo & the Bunnymen" van nu zouden zijn. Nou ja, van nu. Het is alweer zo'n 20 jaar geleden dat de "Editors" op hun hoogtepunt waren. Maar goed, het gaat mij om die vergelijking. Ik ben redelijk op de hoogte van de platen van "Echo & the Bunnymen" maar van de "Editors" ken ik alleen "The Backroom" uit 2005 dus in hoeverre dié vergelijking opgaat kan ik niet zeggen.

Och....hoe vaak ik van een band niet heb gelezen dat het de Beatles van de "jaren-weet-ik-veel" zouden zijn. Allemaal onzin. Een bepaalde band kleurt een periode in de tijd maar  die 'bepaalde tijd' kleurt ook die band. Huh?! Gaan we filosofisch doen?

Maar goed, ik vind "The Backroom" een geweldige plaat en "All Sparks" is daarop één van mijn favorieten en die kwam net voorbij. En toen kwam dit "ineens" naar boven. En het posten van een mooi nummer is áltijd een goed idee.

Ik vraag me trouwens af waarom ik daarna niet meer platen van "The Editors" heb gechekt. Tja...zo gaat dat soms.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius