Ik ben er zó klaar mee!

Je kon de afgelopen dagen geen talkshow aanzetten of het ging uitgebreid over dat rapport van de Comissie van Rijn over grensoverschrijdend gezag bij de NPO. Vast héél belangrijk, maar als die figuren er nou écht eens wat aan gaan doen in plaats van mooie praatjes verkopen en schuldbewust kijken of de zaak baggatelliseren ("een grap moet toch kunnen" hè Jan) aan een talkshowtafel. 

En als het dan dáár niet over gaat dan gaat het wel over de formatie. Óók heel belangrijk maar zolang de hoofdrolspelers niet verder (mogen) komen dan "daar kan ik niks over zeggen" is het koffiedik kijken. Ik zou zeggen, maak me maar wakker als je eruit bent. Óf als je constateert dat je er niet uit gáát komen. Maar ik hoop wel dát er iets uitkomt want hoe eerder dat kabinet met Wilders er is hoe eerder we er weer vanaf zijn.

Dan zou je denken dat de hoofdrolspelers van de formatie nergens anders tijd voor hebben, maar nee hoor! Want ik zet de TV op OP1 en ja hoor, daar zat Caroline vdP weer te roeptoeteren over hoe moelijk de boeren het wel niet hebben en hoe onredelijk die eisen van de EU allemaal wel niet zijn. Je hoort trouwens nooit eens iemand zeggen dat die potten met geld van de EU onredelijk zijn. Gek hè! 

Maar dat was nog niet alles want toen had ik dat kefhondje van het FDF nog niet gezien dat z'n bekende riedeltje weer af begon te steken in de trant van dat "we nog wel eens wat zouden gaan meemaken". Ach gutteguttegut....Tja, je moet toch wat met je trekker nu je door de nattigheid je land niet op kan. 

En Caroline die dan weer op begint te roepen dat we begrip moeten hebben.

Ik ben er zó klaar mee. Ik neem die programma's wel op en spoel dan door tot er iets komt wat ik interessant vind. Ik denk dat dat heel weinig zal zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius