Thee die naar shampoo smaakt?

Ik las net een smaaktest (in het Eindhovens Dagblad) van Earl Grey thee uit theezakjes.

Nou drink ik liters thee uit zakjes, wat volgens de 'kenners' sowieso al fout is. Maar die laat ik (net als de meesten volgens mij)  dan ook nog eens niet lang genoeg trekken, en dan doe ik er ook nog eens zoetjes en een flinke scheut limoenschap in. Als ik die 'kenners' die de test uitvoerden moet geloven is dat fóuter dan fout. 

Och gutteguttegut....

Vroeger ergerde ik me aan dit soort smaaktesten door zogenaamde 'kenners'. Maar tegenwoordig kan ik er alleen maar om lachen. Zo omschreef een van die 'kenners' een bepaald soort thee met "deze smaakt naar shampoo". Nou weet ik niet wat hij/zij met shampoo doet maar toen ík het nog gebruikte smeerde ik het in m'n haar. Ik dronk het nooit.

Ach...het is met die smaaktesten door zogenaamde 'kenners' als met recensies door zogenaamde 'muziekkenners'. Die letten op dingen waar het gros van het publiek schijt aan heeft. Dat wil vooral vermaakt worden.

Maar goed, ik heb de thee eens gezet volgens de instructies van de 'kenners', dus 2 minuten laten trekken en géén toevoegingen. En dan schijnt het er wel mee door te kunnen, temeer omdat het merk dat ik drink (het huismerk van de LIDL) het beste uit de test kwam. Nou helaas, ik vond het niet te zuipen. Maar misschien moet ik er ter vergelijking eens shampoo doorheen mengen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius