Bruce Soord - Luminescence (2023)

De laatste jaren wisselt Bruce Soord nieuwe albums van The Pineapple Thief steeds af met solo albums. Allemaal prachtige platen maar tot nu toe waren die platen van TPT mijn favorieten. "Tot nu toe?" Ja, tot nu toe.

Want hóe goed ik Gavin Harrison ook als drummer vind en hóe goed ik hem er ook bij vind passen, sindsdien lijken de TPT platen steeds meer op elkaar. Ook het onlangs verschenen TPT album is in mijn oren een herhalingsoefening van de voorgaande. Niet dat de solo platen van Bruce nou zulke toonbeelden van vernieuwing zijn, dat hoeft van mij ook niet, maar op een gegeven moment heb ik zoiets van "nou weet ik het wel". En bij TPT is dat moment voor mij aangebroken en voor Bruce z'n solo platen nog niet, en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren.

Ik vind vooral de combinatie van meer ingetogen nummers met wat modernere accenten onweerstaanbaar. Bijvoorbeeld zoals op mijn favoriet nummer "Nestle In".

Bruce z'n laatste solo album is al bijna een jaar hier een vaste gast. Dat een nieuw album van TPT dan een trigger is om me te laten realiseren hoe mooi ik die plaat vind is dan wel weer grappig.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius