The Pineapple Thief - It leads to this (2024)

Vorige week was dit album aanleiding om albums van deze band te vergelijken met de soloalbums van Bruce Soord. De conclusie was toen dat ik de laatste paar albums van The Pineapple Thief steeds meer op elkaar vond lijken en dat mijn voorkeur naar de solo albums van Bruce Soord uit ging.

Die conclusie bleek een momentopname te zijn want hoe vaker ik nummers van "It leads to this" voorbij hoor komen hoe mooier ik ze begin te vinden. Vooral het gitaarwerk vind ik érg sfeervol. Luister maar eens naar "To Forget". Bruce weet daarop met een paar goed geplaatste (én goed opgenomen) noten  héél veel sfeer te creëren. Ik vind het smullen!

Laten we het er maar op houden dat ik geen voorkeur hóef te hebben en dat ik het allebei prachtig vind en dat ik soms zin heb in z'n soloplaten en soms in platen van The Pineapple Thief. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius