Waar komt de naam "Wot Gorilla" vandaan?


Ik zat net de aflevering over koning Willem III, bijgenaamd "Koning Gorilla", van de serie "het verhaal van Nederland - Oranje Nassau" te kijken en moest denken aan het nummer "Wot Gorilla" van het Genesis album "Wind and Wuthering" uit 1977. Dat nummer ging vast niet over "Koning Gorilla" maar ik vroeg me toch af waar die titel vandaan kwam. Een verklaring daarvan luidt als volgt:

Ten tijde van dit album was Chester Thompson de tourdrummer van Genesis. Hij kwam uit de band van Frank Zappa. En Frank Zappa/The Mothers of Invention hadden een nummer getiteld "Florentine Pogen" en in dat nummer zit het tekstfragment "Chester's go-rilla, She go quack".

Of het ook klopt weet ik niet maar wat kan mij het schelen! Ik vind het een leuk verhaal én ik had een reden om dit nummer er weer eens bij te pakken. Alsof ik daar een reden voor nodig heb....

Enneh...als je nou denkt: "Wat weet Gerard toch veel!" Ik heb dit gewoon van internet geplukt hoor!

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius