Warren Haynes - Man in Motion (2011)


Gisteren ging het op Facebook over een bepaald soort gitaren en het verschil daartussen en over mooie exemplaren en hun bespelers. Voor de "kenners": het betrof de Gibson ES330 en ES335. De mooiste vind ik de rode van Warren Haynes waarmee hij op de hoes van z'n album "Man in Motion" staat afgebeeld. Hij noemt het zelf z'n "big red".

Warren Haynes, wie is dat? Hij vormde met Derek Trucks de gitaartandem van de laatste bezetting van "The Allman Brothers Band" en richtte daarnaast de bluesrockband "Gov't Mule" op. Maar hij maakt ook solo platen waarop hij diverse grenzen van de bluesrock verkent. Zo is het eerder genoemde album gevuld met een mix van bluesrock en soul, door hemzelf "Southern Soul" genoemd. Ik vind het een prachtplaat. En dus met een een prachtige gitaar op de hoes. Inmiddels weet ik wat het verschil tussen de ES330 en ES335 is en dat dit een ES335 is. Niet dat ik wat aan die kennis heb maar het bracht me weer eens bij deze prachtige plaat, en dat is natuurlijk altijd goed.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius