Camel (1973)


Een paar dagen geleden heb ik het over "Moonmadness" , het vierde album van Camel, gehad. Ik leerde die plaat ergens tweede helft jaren '70 samen met de eerste 3 Camel albums kennen. "Moonmadness" en "The Snowgoose" vond ik prachtig maar de eerste twee, "Camel" uit 1973 en "Mirage" uit 1974 vond ik een stuk minder. Sterker nog, ik vond er héél weinig aan, voora het debuutalbum kon me destijds niet boeien. Met dat tweede album is het, op een paar nummers na, nooit echt goed gekomen. Maar met dat debuutalbum daarentegen wel. Vooral het eerste nummer "Never Let Go". Het intro van dat nummer vind ik één van de mooiste intro's ooit. Dat heldere themaatje op akoestische gitaar, met een paar goed geplaatste noten op de bas, en daar dan die zachte mellotronklanken onder. Prachtig!

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius