The Sweet: AC-DC (1974)

 


Er is dus een tijd geweest dat ik niet van het bestaan van een band met de naam AC/DC afwist. Zelfs dat AC-DC staat voor wisselstroom-gelijkstroom (of andersom, weet ik veel)  wist ik toen nog niet. Ik kende alleen het nummer AC-DC van het album "Sweet Fanny Adams". Dat album en opvolger "Desolation Boulevard" uit hetzelfde jaar waren wel een openbaring want in vergelijking met de "kauwgumballenpop" waarmee The Sweet daarvoor de hitparades teisterde was dit wel héél andere koek. 

Overigens heb ik dit nummer en het van hetzelfde album afkomstige "Peppermint Twist" nog staan spelen. Én...jawel!...zingen: "papa tjoewa papapapa tjoewa", was mijn tekst.

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 jaar in de verlenging

Eerste werkdag, tegenwoordig en vroeger

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius