Al Stewart - Year of the Cat (1976), muziek waar ik langzaam van ging dweilen


Dit plaats ik naar aanleiding van een post van Harry. Hij plaatste het nummer "Year of the Cat". Dat was voor mij, zoals waarschijnlijk voor vele anderen, de kennismaking met dit album. Ik weet het nog goed. 1976 was het jaar waarin ik voor het eerst in de vakanties en weekenden werkte als schoonmaker in het St. Anna Ziekenhuis in Geldrop. Ik was een keer een kamer op de kinderafdeling aan het dweilen. De radio stond aan. Meestal ging de muziek van de radio mijn ene oor in en het andere weer uit. Maar toen kwam de single "The Year of the Cat" voorbij. In 1976 kende ik nog niet zoveel muziek.  Ik interesseerde me toen eigenlijk alleen voor symfonische rock, bluesrock of hardrock. Dit is het geen van allen. Maar tóch werd ik door dit nummer gegrepen. Waardoor ik dan toch gegrepen werd??? Ik heb werkelijk géén idee. En eerlijk gezegd, ik vind het prima dat ik daarover geen idee heb, dat maakt het allemaal een stuk leuker.

In ieder geval ging ik er langzaam van dweilen en ik was toch een "snelle dweiler" (in die zin dat ik al tevreden was als héél de vloer een keer nat was geweest. In die zin was ik meer een "vloerbevochtiger").

Daarna heb ik iemand de LP voor mij op een bandje laten zetten. Dat bandje heb ik al láng niet meer maar de muziek komt nog regelmatig voorbij. Ik vind het nog steeds mooie muziek en ik weet nog steeds niet waarom. Houden zo!

In ieder geval is "Broadway Hotel" (vanwege de melodie en het walsritme; dát weet ik dan weer wel) een van mijn favorieten.

Trouwens, ik ben geen snelle dweiler meer. Ook geen langzame trouwens, ik ben namelijk helemáál geen dweiler meer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen