April Wine


Dit plaats ik n.a.v. een Facebookpost van René over zijn (en ook mijn) Top 3 van Canadese bands, Rush, Saga en Triumph. 

Daardoor dacht ik aan het feit dat ik in de tijd dat ik deze 3 bands leerde kennen eigenlijk opvallend veel Canadese artiesten leerde kennen. Bijvoorbeeld Pat Travers, Max Webster/Kim Mitchell en April Wine. Die laatste band heeft nooit heel hoge ogen gegooid maar ze waren een tijdlang toch behoorlijk populair bij hardrock liefhebbers. En ze kwamen ook op diverse affiches van rockfestivals voor. 

Tja, waarom redt de ene band het wel en de andere niet? Ik zou het echt niet weten en misschien is dat maar goed ook want als er een bepaalde formule zou zijn waarmee je geheid succes hebt (en houdt) dan zou er eigenlijk niks aan zijn.

Maar goed, mijn favoriete April Wine nummer is dit nummer van "Harder, Faster" uit 1979.  O.a. vanwege de productie maar ook vanwege het feit dat het behoorlijk "op het randje" van de hardrock balanceert. En dat vond ik destijds, en nu nog steeds, leuk. Nou ja eigenlijk ís het niet eens hardrock. Maar goed, 45 jaar geleden werd iets al heel snel hardrock gevonden, terwijl we dat nu al láng niet meer vinden. Voorbeelden te over...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen