Een van mijn favoriete gitaarriffs


Een tijd geleden las ik ergens een stukje over gitaarriffs. Nou ja, of eigenlijk over het verdwijnen ervan. Volgens de schrijver van het artikel was dat aan de hand. Ik geloof er niks van. Het zal best een tijdje minder zijn maar ik denk wel dat het terugkomt. Net zoals de rauwe gitaarrock in de jaren '90 "terugkwam" (van eigenlijk nooit weggeweest, maar dat is een andere discussie).

Hoe dan ook, de meesten hebben wel favoriete gitaarriffs. Ik  óók. En één van mijn favoriete gitaarriffs is er een van Deep Purple. En nee, dat is niét die van "Smoke on the water". Dat  is dan wel een van de bekendste maar tevens ook een van de meest verkeerd gespeelde gitaarriffs. Waarom dat is voert nu even te ver.

Nee, ik heb het over de riff van "Into the Fire" van "Deep Purple in Rock", het eerste album van de succesvolle "Mark 2" bezetting, uit 1970. Het album waar ook "Child in Time" op staat.

Ik had in mijn "bandjesperiode" een aantal riffjes die ik tijdens het warmspelen vóór een repetitie veel gespeeld heb. Dit is er daar eentje van.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen