Journey - vroege periode (1975-1978)


Ik vind Journey een geweldige band. Dat vond ik trouwens toen ik ze ergens rond 1978 leerde kennen nog niet. Toen was ik nog helemaal niet toe aan die spacerock.

Dat kwam pas toen ze o.a. met Steve Perry als zanger een andere weg insloegen met "Evolution" uit 1979. Niet dat ik Gregg Rolie geen goeie zanger vind. In tegendeel, Steve Rolie is een heel goeie zanger maar er kunnen er maar weinig tippen aan Steve Perry. Gregg Rolie niet en alle opvolgers van Steve Perry ook niet al komt de huidige zanger Arnel Pineda héél dicht in de buurt. Alleen mist hij nét dat dunne rauwe randje dat Steve Perry wél heeft.

Maar goed, inmiddels zijn we 36 jaar verder en denk ik er wat anders over. Qua zang en productie is de periode met Steve Perry dan wel top met voor mij "Frontiers" uit 1983 als hoogtepunt maar de periode 1975 -1978 (de eerste 3 albums) vind ik dan weer muzikaal interessanter. In die periode kon je Journey nog wel indelen (als je al zou willen indelen) bij de spacerock. En qua titel past één van mijn favoriete nummers uit die periode (van het eerste album uit 1975) daar prima bij. Als je niet snapt waarom, dan zoek je dat maar eens op internet op.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen