Onbekendere kanten van The Doobie Brothers


Het kan nooit kwaad om eens te grasduinen in onbekender werk van een bekende band.

In dit geval The Doobie Brothers. Hun bekendere nummers kennen de meesten wel. De bekendste nummers en tevens grootste hits staan op de album "Toulouse Street" uit 1972 en opvolger "The Captain and Me" uit 1973. Mijn favoriete Doobies nummer staat ook op dat album uit 1973. Dat is "Clear As the Driven Snow". Maar een andere favoriet "Black Water" staat op wat daar weer de opvolger van is namelijk "What were once viuces are now habits" uit 1974. Toch leerde ik dat nummer op een andere manier kennen. Dat was namelijk tijdens de Corona crisis toen ook muzikanten aan huis gekluisterd waren en veel van die muzikanten thuis muziek gingen maken en dit deelden via internet. Zo ook The Doobie Brothers. Die kwamen o.a. met deze versie van "Black Water" op de proppen. 

Dat was voor mij reden om te gaan kijken van welk album dat nummer afkomstig is. En van het een kwam het ander en zo kwam ik uit bij nummers die een heel andere kant van The Doobie Brothers lieten zien dan we kennen van hun bekendere nummers. Zoals dit "tokkelen op akoestische gitaren" nummer van "Stampede" uit 1975.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen