Stephan Sulke - Lotte (1977)



 
Ik zou echt niet meer weten hoe en wanneer ik kennis maakte met dit Duitstalige nummer maar een artikel in de Volkskrant in de serie "And Venus was her name" over nummers met als titel alleen een naam bracht het weer onder mijn aandacht. 

Stephan Sulke is geboren uit Joodse ouders die vóór de oorlog uit Duitsland gevlucht zijn maar na de oorlog keerde hij met z'n moeder (z'n vader was inmiddels overleden) terug naar Europa. Naar Zwitserland in dit geval. Daar groeide hij ook grotendeels op. Zijn doorbraak, voor zover je van een doorbraak kan spreken, was met het nummer "Lotte" dat hij op de Duitse TV in de show van "Der Rudi" (rara, welke Rude zou dát nou zijn?) ten gehore bracht. 

Hoe dan ook, ik vind het één van de mooiste liedjes uit het Duitstalige gebied. Het druipt van de melancholie, zowel door melodie als tekst, en daar hou ik van.

Overigens, is die serie "And Venus was her name" een heel leuke serie. Ik begrijp alleen niet waarom een groot gedeelte van het artikel over die "Rudi" moet gaan. Maar goed, ik vergeef het ze graag.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen