Bruce Springsteen - For You (1973)

Dat Manfred Mann graag nummers van Bruce Springsteen onder handen nam wist ik wel. Maar dat "For You" ook een Springsteen cover is wist ik tot vandaag nog niet.

Met Manfred Mann's Earth Band bracht hij in 1975 al een cover van "Spirit In the Night" uit en een jaar later deed hij hetzelfde met "Blinded By the Light".  Ik vind persoonlijk voor beide nummers de MMEB versies mooier dan het origineel. Dat geldt dan vooral voor "Blinded By the Light".

Maar dat "For You" van "Chance" uit 1980 óók een cover van Springsteen is wist ik nog niet. Het staat op z'n eerste album "Greetings From Ashbury Park, N.J." uit 1973. Dit is dat nummer.

En weet je wat? Van dít nummer vind ik de versie van Springsteen mooier. Daar zit meer "leven" in, wat dat dan ook betekenen mag.

Vooruit, de MMEB versie er ook maar bij dan kun je zelf vergelijken. Als je dat al zou willen tenminste.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen