I'm built for comfort, I ain't built for speed

Een tijd geleden tijdens een wandeling kwam ik een bekende tegen die een opmerking had over mijn snelheid, of liever gezegd over het gebrek daaraan.

Ik antwoorde: "I'm built for comfort, I ain't built for speed". 

Op de vraag waar ik het in god's naam over had antwoorde ik dat het een nummer van zo'n "ouwe bluesknakker" was, die op 'n humoristische manier antwoord geeft op mensen die commentaar hebben op z'n figuur. Tja, "fatshaming" was er toen blijkbaar ook al.

Gelukkig interesseerde het hem te weinig om te vragen welke "ouwe bluesknakker" dat dan was want dat wist ik zo 1-2-3 ook niet meer. Die "afgang" werd mij dus bespaard. Maar toen ik thuis was zocht ik het uiteraard op. Het is geschreven door en als eerste opgenomen door Willie Dixon maar later door veel artiesten gecovered, o.a. door "Howlin' Wolf" en ook door "Call My Job", de bluesband uit Heeze waar ik in de jaren '90  in speelde. Maar daar zijn voor zover ik weet geen opnames van en ik denk niet dat dat een heel groot gemis is.

Maar het is wel de aanleiding dat ik aan dat nummer dacht.

Later is het nummer ook in verschillende rockversies verschenen, waaronder eentje van UFO (album "Phenomenon") maar ook van de Heavy Southern Rockers van "Black Stone Cherry". 

Maar dit is de originele versie van Willie Dixon, maar dat vind ik meer een Rock 'n Roll nummer. 

De versie van Howlin' Wolf is weer heel anders, dat is echt bluesy. Nou ja, dat kan ook bijna niet anders bij deze mijnheer. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen