Rick Emmett - Midsummer's Daydream


Rockgitaristen die akoestisch spelen vallen wat mij betreft vaak door de mand, vooral als ze zich uitleven op een klassieke gitaar. Maar ik ken er twee die mij ook op dát gebied overtuigen. De ene is Steve Hackett en de andere is Triumph gitarist Rick Emmett, die vandaag 71 wordt.

Dit is een live gespeelde versie. Dan wel niet op een échte klassieke gitaar maar zo'n electrisch versterkt surrogaatgeval (volgens mij een Gibson Chet Atkins) dat een tijdje heel erg in is geweest. Ik heb bijvoorbeeld Harry Sacksioni er ook wel eens mee in de weer gezien en volgens mij heeft Mark Knopfler er "Private Investigations" mee ingespeeld. En ik snap het wel. Gitaren met nylon snaren zijn nou eenmaal moeilijk te versterken. Ik vind persoonlijk deze electrische "klassieke" gitaren niet best klinken, met hun dunne kunstmatige geluid, maar het is iig een gitaar met nylonsnaren en dat is qua spelen t.o.v. stalen snaren toch wel een wereld van verschil.

Maar goed, als je wil weten hoe het op een échte klassieke gitaar klinkt, hier is de studioversie

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen