Steve Hackett - Blood on the rooftops


Als ik het over rockgitaristen heb die bedreven zijn op klassieke gitaar dan kan ik niet om Steve Hackett heen. Het mooiste voorbeeld daarvan vind ik het van het Genesis album "Wind and Wuthering" afkomstige "Blood on the rooftops". Hij speelt het trouwens nog maar hij speelde het - of een gedeelte ervan - ook al toen hij nog niét bezig was met het uitmelken van het oude Genesis materiaal. Maar destijds vond ik het moment waarop "het krukje" voor op het podium werd klaargezet altijd een hoogtepunt, omdat ik wist dat hij dan klassiek gitaar ging spelen. Nummers uit z'n solo periode, maar ook (gedeeltes van) Genesis nummers, waaronder dit nummer en "Horizons" van Foxtrot.

Ik heb 't hem een paar keer zien spelen maar deze favoriete versie, mét orkest, heb ik helaas niet live gezien.

Oh ja, als die bassist je bekend voorkomt dan kan dat kloppen want dat is "Flower Kings" bassist Jonas Reingold. Het leuke is dat één van Jonas z'n voorgangers in de band van Steve Hackett Roine Stolt was. Ook van, juist ja, The Flower Kings

Één minpuntje vind ik de zang van drummer Gary O'Toole. Maar goed, daar kan ik wel mee leven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen