Steve Morse

Een hele tijd geleden had ik het over rockgitaristen die óók overtuigen op klassieke gitaar. In dat lijstje hoort wat mij betreft ook Steve Morse thuis. Sowieso een heel veelzijdige muzikant, getuige de lange en diverse lijst met bands en projecten waarvan hij deel uitmaakte. Ik ga die hier allemaal niet noemen want degenen die Steve Morse niet kennen zal het geen hol interesseren en degenen die hem wel kennen weten dat tóch al lang.

Trouwens, ik schreef "waarvan hij deel uitmaakTE" want hij is (tijdelijk?) gestopt om voor z'n zieke vrouw te zorgen. 

Dit nummer komt van zijn solo album uit 1989. Rond die tijd kwamen er heel veel solo albums van gitaristen uit en ik luisterde er naar vele. Maar deze van Steve Morse is een van de weinige die ik nog regelmatig draai.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen