Vandenberg's Moonkings - What doesn't kill you (2017)


Toen Ad van den Berg weer terug wilde keren in de muziek was er gedoe over het gebruik van de naam "Vandenberg". Toen is hij met Nederlands talent de band "Vandenberg's Moonkings" begonnen. Het eerste album verscheen in 2014 en het tweede in 2017. Later volgde nog een live/akoestisch album. 

Een van de sterkste punten van deze band vond ik zanger Jan Hoving. Ik dacht (en ik was vást niet de enige): "Waar heb je dié in 's hemelsnaam vandaan?"

Maar goed, inmiddels zijn we een paar jaar verder en zijn de problemen met de naam "Vandenberg" opgelost, is "Vandenberg's Moonkings" gestopt, is Jan Hoving weer full time boer en heeft Vandenberg met een internationale bezetting alweer twee albums op haar naam staan. Prima platen hoor, met klasse muzikanten en dito zang, maar mij doen ze vrij weinig. Maar Vandenberg's Moonkings doet me nog steeds wat. Net zoals dit nummer dat, toen ze het speelden in de Bosuil in Weert, mij tot op het bot raakte omdat ik het op dat moment op mezelf betrok.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen