Earth, Wind & Fire - Got to get you into my life


Een hele tijd geleden ging het hier op Facebook over "With a little help from my friends", een nummer van The Beatles dat het bekendst geworden is in de versie van Joe Cocker. Daarop reageerde ik met hoe knap ik het vond dat dat Joe Cocker hiervan een heel ander nummer had gemaakt met dezelfde tekst, melodie en akkoorden. Nou, daar bleek vrij weinig van te kloppen. Die discussie ging ik verder maar niet aan want zo belangrijk vond ik het nou ook weer niet. Joe Cocker heeft een nog mooier nummer gemaakt van een toch al mooi nummer, dát is belangrijk, de rest is bijzaak. 

Maar het bracht mij meteen bij dit Beatles nummer in de versie van Earth, Wind and Fire. Daar hoeft helemáál niet over gediscussieerd te worden want je moet wel stokdoof zijn om niét te horen dat Earth, Wind and Fire hier een totaal ander nummer van hebben gemaakt, al was het alleen al vanwege dat geweldige intro van de onvolprezen "Phenix Horns", de blazerssectie van Earth, Wind and Fire.

Sowieso mijn favoriete Beatles cover met één van mijn favoriete intro's.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen