"I need more cowbell"


Bij het zien van die titel zullen sommigen meteen weten op welk nummer c.q. filmpje ik doel en sommigen zullen denken: "Waar heeft ie het nóu weer over?!"

Hoe dan ook, dit nummer van "Grand Funk" (ook wel bekend als "Grand Funk Railroad") heeft niet meer koebel nodig.

Dit is het titel- en openingsnummer van een van de 3 LP's die ik in 1978 als eerste kocht toen ik mijn eerste pick-up kocht. Trouwens, dat is niet de LP waarvan de hoes wordt gebruikt in dit filmpje maar dat is deze LP.

Ik vind het nog steeds een mooi nummer, als is het niet mijn favoriet van de plaat. Dat is "Creepin'", o.a. vanwege dat aanzwellende Hammond orgel.

Reacties

  1. Gerjan van der Maat9 augustus 2024 om 13:46

    ik dacht dat het Youtube filmpje bedoelde van saterday night live...
    Saturday Night Live; The Story Of 'Don't Fear The Reaper' More Cowbell Skit Blue Oyster Cult

    It needs more cowbell

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen