The Guess Who, wie waren dat eigenlijk?


"The Guess Who" is typisch zo'n band die de meesten alleen kennen van 1 of 2 hits. Ik in ieder geval wel tot voor een paar weken geleden. Want toen was ik iets aan het opzoeken over "Bachman Turner Overdrive" en toen las ik dat Randy Bachman die band in 1970 oprichte toen hij "The Guess Who" verlaten had. 

Overigens is de naam ooit ontstaan als een soort publiciteitsstunt toen een voorloper van "The Guess Who", de Canadese band "The Reflections", in 1965 een single - "Shakin' all over" - uitbracht en op de hoes alleen "Guess Who?" i.p.v. een bandnaam plaatsten.

Afijn, "American Woman" werd een grote hit en "Clap for the Wolfman" een iets minder grote hit. Maar in 1970 verliet Randy Bachman de band en richte "Bachman Turner Overdrive" op. Óók een band trouwens die de meesten (ik in ieder geval)  alleen kennen van een paar hits.

De band "The Guess Who" bestaat trouwens nog steeds, maar wat die tegenwoordig uitspoken en wie daar allemaal deel van uitmaken boeit mij eigenlijk niet zo.

Ik heb hier gekozen voor een onbekender nummer van het album "American Woman". 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen