Chestnut Mare - The Byrds (1970)


Ik deel de muziek van The Byrds voor het gemak even in twee gedeeltes in: de periode vóór Gram Parsons en de periode mét Gram Parsons toen de groep mede onder zijn invloed aan de wieg stond van de countryrock. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste periode. Het zal allemaal wel heel knap zijn wat die Gram Parsons allemaal bijgedragen heeft en hij is veel bejubeld en dat zal vast volkomen terecht zijn, maar mijn ding is het niet.

Maar toch is mijn favoriete Byrds nummer er eentje uit de tweede periode. Uit 1970 om precies te zijn. Maar ik vind het de sfeer van de eerste periode ademen. Dat zal vast ook liggen aan het feit dat het een nummer van Roger McGuinn, én van ene "Jacques Levy" is. Origineel was het nummer bedoeld voor een countryrock musical die er nooit kwam (nooit geweten trouwens! lang leve internet!)

Wel verscheen het nummer in 1970 op het album "Untitled" (goeie naam trouwens!!) én op single.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen