Jon Anderson & The Band Geeks - True (2024)

Er is momenteel nog steeds een band actief onder de naam Yes. Maar van het Yes dat succesvol was in de jaren '70 t/m '90 zit daar nog maar één persoon in, en dat is niet eens een origineel lid want de originele gitarist was ene Peter Banks. De rest is overleden of vertrokken. En dat ene lid is ook nog eens Steve Howe. Een gitarist die ik accepteer maar waar ik op allerlei plekken jeuk van krijg.

Zanger Ian Anderson, hoe je het ook wendt of keert toch dé stem van Yes, is daar al jaren weg. Over het hoe en waarom daarvan wil ik het niet hebben. In ieder geval ging hij eerst met z'n gitaar de wereld over om solo op te treden en  zoveel mogelijk van de wereld te zien. En toen hij op een gegeven moment weer zin kreeg om met een band te touren stuitte hij op deze band die toen furore maakten als Yes tribute, en besloot hij ze te polsen om met hem in zee te gaan. En dan niet om makkelijk te cashen als "Jon Anderson's Yes" of zoiets maar onder eigen naam met nieuw werk. 

Nou ben ik van mening dat sinds het overlijden van Chris Squire er geen énkele band zich meer "het echte" Yes zou mogen noemen maar dat "Jon Anderson & The Band Geeks" daar meer recht op zou hebben dan die veredelde coverband die nu actief is als "Yes".  Ik vind de plaat die ze gemaakt hebben prachtig. Hierbij een nummer van die plaat.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen aan Fanfare St. Nicasius

Heb je plezier in het leven?

Laat dat kabinet met de PVV er nu maar snel komen